sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Skype for business johdon assistentin näkökulmasta (Tehtävä 3)

Skype tai Skype for business

Skype-sovellus on tunnettu kaikille. Skypellä voit puhua ystävien ja sukulaisten kanssa, lähettää heille viestejä sekä nähdä heidät videopuhelussa, olivatpa he missä päin maailmaa tahansa. Esimerkiksi, itse käytän Skypea joka päivä viestien lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Minun mielestä se on helppo, kotona käytettävä sovellus.
Skypen peruskäyttö on ilmaista ja se sopii hyvin pienille yrityksille. Mutta jos puhe on suuryrityksestä, jolla on kansainvälinen toiminta. Riittääkö Skypen toiminnallisuutta, jos tarvitaan järjestää etäkokouksen, jossa on 100 tai 200 osallistujaa? Puhutaan Skypen uudesta versiosta.
Skype for Business -versiolla voit lisätä 250 henkilöä online-kokouksiin, hyödyntää suuryritystason suojausta ja hallinnoida työntekijöiden tilejä. Lisäksi se on integroitu Office-sovelluksiin. Skype for business on maksullinen sovellus.
Katsokaa lisätiedot ja hinnat sivulta: https://products.office.com/fi-fi/skype-for-business/compare-plans.

Skype for business tulevaisuudessa työelämässäni

Olen Johdon assistenttityön ja kielten koulutusohjelman opiskelija. Koska johdon assistentti on organisoinnin, projektinhallinnan ja viestinnän ammattilainen, tunnilla keskustellaan paljon digitalisoinnista, verkostoinnista ja työprosessien optimisoinnista.
Assistentti palveluosaajana kurssin aikana tutustuin  Skype for Business-sovellukseen. Järjestettiin tunnilla etäkokouksen ja tehtiin erilaisia tehtäviä: lähetimme kalenterikutsuja online-kokoukseen, teimme kyselyjä, jaoimme tiedostoja ja työpöytiä, käytimme Whitebordia ja jne.

Tunnin jälkeen mietin sitä, että miksi en käyttänyt Skype for Business-sovellusta aikaisin. Sen avulla on todella helppo järjestää erilaisia etäkokouksia ja ryhmätyöskentelyä ja aina olla yhteydessä pomon kanssa. Sovellus toimii tietokoneella, tabletilla ja kännykällä.  Se laskee matka-, majoitus- ja muita liikkumiseen liittyviä kustannuksia, nopeutuu päätöksentekoa ja äänestystä, säästää vapaa-aikaa ja tehostaa työntekijöiden kommunikointia.

3 kommenttia:

  1. Olet valinnut kirjoitukseesi hyvän ja itsellesi läheisen näkökulman.

    VastaaPoista
  2. Minä olen ehdottomasti Skype-fani. Teen myöskin johdon assistentin työtä ja olen kokenut tämän tosi helpoksi ja toimivaksi sovellukseksi työelämässä. Uudessa työpaikassani sovellus on vasta lähiaikoina otettu käyttöön ja se on saanut erittäin lämpimän vastaanoton. Meillä on kovin liikkuvaista porukkaa, joten heidän on helpompi osallistua palavereihin sieltä, missä sattuvat olemaan. Edellinen työpaikkani oli amerikkalainen konserni, ja siellä Skype oli ahkerassa käytössä. Tosin aikaerot jonkin verran rajoittivat sen käyttämistä pikaviestimenä .

    VastaaPoista
  3. Hyvä teksti. Skype on tosiaan käytevä. Skype for business on minulle vielä vieras juttu joten oli kiva kuulla että sinulla oli hyviä kokemuksia siitä.

    VastaaPoista